Pazartesi, Ekim 18, 2010

Lawrence'ın kadını


"I got the blues thinking of the future, so I left off and made some marmalade. It's amazing how it cheers one up to shred oranges and scrub the floor."
                                                                                                 D. H. Lawrence

Uzun süredir elimde Lawrence'ın Lady Chatterley'in Sevgilisi romanı var. Gece okumak için harika bir kitap, sakince uyutuyor. Sadece ismini bildiğim bir yazar var karşımda bu sefer. Hâlâ da tanımıyorum Lawrence'ı, ana hatları biliyorum o kadar; klasik, kadınları anlatan kitaplar yazan, zayıf bir adam. Yukarıya yazdığım sözünü tesadüf eseri gördüğümde gülmeye başladım, ne kadar eğlenceli biri! Evet ben de öyleyimdir, gelecek beni hüzünlendirir, sıkıntı verir, sonra bir marmelat yaparsın ve portakal soyarsın, ev temizlersin öylesine, birden geçer her şey. Keder dağılıverir, bu mucizedir! Şimdi Lawrence'ı seviyorum (Bu sevdiğim ikinci Lawrence, birinin ismi diğerinin soyadı:)), yazımı, kurgusu ve dili daha ince daha zekice geliyor. Bir portakal nelere kadirmiş ve sense of humor çok şey:)

"Hiçbir şey sorma şimdi bana, dedi. Kendi halime bırak. Seni seviyorum. Şuracıkta yatışını seviyorum. Kendisini gerçekten sevdiren bir kadın, güzel bir şeydir, güzeldir sevişmek. Seviyorum seni, bacaklarını, gövdenin biçimini, kadınlığını seviyorum. Bütün gönlümle, her şeyimle seviyorum seni. Bana hiçbir şey sorma. Bırak olduğum gibi kalayım. İleride her şeyi sorabilirsin. Ama şimdi üstüme varma, bir şey sorma şimdi!"

Hiç yorum yok: