Cuma, Ekim 08, 2010

sarı

                                                          Egon Schiele-Yellow City
"Sarı, o Çokgüzel, giriyor kentime"
                                                            i. berk

Ç ve S büyük, ayrıca güzele yaslanmış. Berk tartışmasız şairdir. Dağlarda dolaşır, bitkileri eller, kafasında bir at bir de gök vardır, torbasına koyar, eve taşır onları. Yaşarken görmüştüm onu, aklıma gelmemişti diyemem, sormazdım gelse de ama şimdi o bildik kalıbı kullanayım; sormak isterdim İlhan Berk'e, Justine'i okumuş mudur? Ya da şöyle; okurken ne düşünmüştür? Sarı, kent. Sarı kent ve melissa.

Durrell'in justine'i, tanıdığım en soyut kadındır. Sarı kentte, sevgilileriyle ama yalnız.

1 yorum:

Mehmet dedi ki...

Durrell'in Acı Limonlar adlı bir kitabı var. Kıbrıs'tayken okumuştum. Ayrıca Avignon Beşlisi bence iskenderiye dörtlüsünü aşmış eseridir. (başka yok sanırım. Bir kitabı olabilir mi(black ile başlayan?) yıllar önce okumuştum. yeniden dönmeli. (hangisine öncelikle, proust'a mı dostoyevski'ye, savaş ve barış2a mı, hangisine?)