Perşembe, Ağustos 02, 2012

devetüyü kum, sıcak mermer gök*

 ( Aus dem Leben der Marionetten - clea'nın harika tumblr sayfasından)

Karnımda bir ağrı var, aslında tam olarak midem ağrıyor, bulantı, yanma, ağrı, ama en çok bulantı. Her yolculuk öncesi böyle olur. Zorunlu bir yolculuk, ya da tatil fark etmez. Hep bir sızı.  Biraz sonra yola çıkacağım, yarın tatilim başlıyor. Bugün hızla geçti, uykulu ve yorgun. Sabah hastanedeydim, öğlen uzun süredir görmediğim Rüya'yı görmeye gittim, sonra bavul hazırlama filan falan (bitirdiğim romandan bana kalan en güzel laf), böyle işte, ne olduğunu anlamadan geçti. Uzun süredir elimde tuttuğum kitap bitti, tatilde hep okumak istediğim Balthazar'a başlayacağım. En çok onun için, sonra da mermer göğün altında, sıcak kum üzerinde kim bilir neler neler düşünüp, anlamsız şeylere üzülüp, küçük şeylerle gülümseyip, saçma sapan hayaller kurup yatacağım için mutluyum.  Hmmm, öyleyse herkese selam olsun bu kısa yazı.

*Yazar, Balthazar'da mevsimleri renklerle ve nesnelerle tarif ediyor.

12 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

İyi tatiller Justine'cim, mermer göğün altında, devetüyü kumlarda keyifli şeyler düşünerek geçir tatilini. Sevgiyle...

Adsız dedi ki...

yolculuk öncesi ben de öyle olurum. tatil ya da iş, dediğin gibi hep bir sızı. bavul hazırlama ise en sevmediğim işlerden.

iyi tatiller, iyi okumalar sana.

öptüm.

guguk kuşu dedi ki...

nedense başlığı okuyunca daha uzun bir yazı beklemiştim:) bir anda okuyup bitince öylesine kalakaldım. bu beklentiler değil mi zaten insanı öylesine ortada ne yapacağını bilemez halde bırakan:)
sana iyi tatiller diliyorum.

Elektra dedi ki...

İyi tatiller Justine'cim. Karnın falan ağrımasın, sıcak kumlara uzanınca da hep güzel şeyler düşün. Öperim.

matias dedi ki...

justine,
ne zanam bir tatil telası giyse ustune
agrılarla doluyordu ici
gidecegi yere kadar ince bir sızı..
sonrası mı?
yatıs, gezis
deniz kum gunes
ve yanık ten kokuları..

rapunzel saclı bir kadının tatil gunlugu:)

dip; iyi tatiller juss:)

metin dedi ki...

İyi bir tatil dilerim .

Hayal Kahvem dedi ki...

Selam Justine, bu anlattığınız sızının yolculukla ilgisi olmasın sakın:)

Yolunuz açık olsun! Maceralar, serüvenler diliyorum:)

Sevgiler.

pelinpembesi dedi ki...

evet justine, habersiz gitseydin merak ederdik. belki tatilde de yazarsın. olsun yinede bekleriz. iyi,güzel, mutlu bir tatil geçirmen dileğiyle..

Ebru dedi ki...

Keyifli bir tatil diliyorum. Keyifsiz olanı olur mu bilmem işe gitmemek bile tatilken:)
Bu arada müzik yine şahane.

Zelda Capulet dedi ki...

"deve tüyü kum, sıcak mermer gök" yanına kırılgan camdan deniz benden olsun. dalgalara sarıl, iyi bir tatil geçir tamam mı?

iskenderiye dörtlüsünü ve ardından avignon beşlisini iki tur halinde ve günlerce elimden bırakamadan okumuştum. ikinci turda onluk seti tamamlayıp kara kitap'ı da okumuştum tabii... hayattan söküp koparan kitaplar bunlar ve benim tekrar tekrar okumayı özlediklerimden.

sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Kalbindeki huzunleri bosalt, en guzel mutluluklari kap gel. Iyi tatiller

Yagmur

justine dedi ki...

Hey!;)
Tatil dilekleriniz için teşekkürler, burada elimdeki roman dışında hiçbir şey okumuyorum, gazete, dergi, blog vs. vs. Bloğa da uğramadım bugüne kadar, onun için hemen cevap yazamadım size.

Tuhaf, insan sözcükleri kaybediyor kullanmayınca, burada sadece deniz, güneş, düşünceler ve yine düşünceler var, eh elbette keyifli birkaç şey daha;p
Sizinle konuşmayı özledim, Oblomov günlerim bitip, kelimelerle baş başa kaldığımda yazacağım size tekrar. Şimdilik bu kadar, herkese çok sevgiler.